תפריט ראשי:

חיפוש באתר

Categories

אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« ספט    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Tags

בלוגרול

כמה קצרים

אחד

קרוב לוודאי שיצא לכם לשמוע ולהצטער, במהלך השבוע שעבר מאז, על מותו של סקוט ווילנד, סולן Stone Temple Pilots ו-Velvet Revolver לשעבר.  חלקכם, שעוקב אחרי הקריירה העקלקלה שלו מאז ימי הלהקות האלה במהלך שנות התשעים, לא היה מופתע, כמוני.   מה שכן הפתיע אותי היה שהיו כל מיני גורמים ברחבי האינטרנט שהרגישו כמוני שהאבל והאיקוניזציה הם לא במקום.  התמכרות היא בחירה, אבל היא לא תמיד בחירה של אלה שמכורים.  ואני רוצה להשאיר אתכם עם מכתב אחד, שפרסמה אשתו לשעבר של ווילנד, שמסביר את זה.  "אל תבזבזו את הכסף שלכם על החולצה המדכאת שכתוב עליה 1967-2015 – תשקיעו את הכסף הזה בלקחת ילד למשחק בייסבול או לגלידה."

 

שניים

רק שבוע נשאר עד שכל העולם יעצור את נשימתו לקצת יותר משעתיים תוך כדי צפיה בחלק השביעי (שביעי?  מאיזה כיוון סופרים את זה?) של סאגת "מלחמת הכוכבים", אבל אני מעדיף להתלהב מחלק חדש בפאזל שמרכיב את העולם הקולנועי המאד מעניין שבריאן סינגר חזר ליצור בשביל ה-X-Men.  "אקס-מן:  אפוקליפס", שיוצא כאן רק במאי של השנה הבאה, ממשיך מעט את ההתכתבות עם קלישאות הסטוריות ש-Days of Future Past התחיל (הפנטגון הוקם כדי להגן על ארצות הברית ממגנטו, שכלוא במרכזו.  הוא כלוא במרכזו כי הוא זה שגרם למותו של קנדי.  הוא לא התכוון לגרום למותו של קנדי, הוא ניסה להסיט את הכדור.  למה? כי גם קנדי מוטאנט.  בחיאת), כאשר הפעם התרגום המוטאנטי להסטוריה הוא שהישות שיש לה את כל השמות האלוהיים – רא, קרישנה, יהווה וכו', היא בעצם המוטאנט הראשון, שאחד מהכישורים שלו היה לחיות כל כך הרבה שנים ולא להיראות בציבור.   הסרט, בכל אופן – לפחות על סמך הטריילר – מבטיח מידה מבוקרת וזהה של אקשן ומיתולוגיה.

 

שלושה

קטגוריית הפסקול של גלובוס הזהב, שבדרך כלל מנבאת גם את קטגוריית הפסקול של האוסקרים, היא מעניינת במיוחד השנה – מפני שהיא מכילה את אניו מוריקונה, ואת ריואיצ'י סקאמוטו ביחד עם קארסטן ניקולאי (אף על פי שהמוזיקה בטריילר היא לא של סקאמוטו וניקולאי, אלא יצירה של ג'ון לותר אדמס בשם "Become Ocean"),  כמו גם מלחינים נפוצים יותר בקטגוריה הזו בשנים האחרונות כמו קרטר בורוול, שבדרך כלל מלחין את הסרטים של האחים כהן, ואלכסנדר דספלא.

 

ארבעה

ספייק לי, בסרט החדש שלו, עושה נסיון מעניין – הוא מביא את "ליזיסטרטה", מחזה עתיק של אריסטופנס, לשיקגו של הימים האלה – עיר במשבר אחרי רצח של צעיר שחור על ידי שוטר (שהואשם ברצח, והוביל לפיטוריו של מפקד המשטרה).  הוא עושה את זה בדרך הצבעונית שלו, ועל הדרך גם מצליח לעצבן כמה ראפרים תושבי העיר.

 

תגובה